• Finanční pomoc studentům
  • homepage
  • ISEA v médiích
  • Konference
    • Investments in human capital and education
    • The White Paper and Beyond: Tertiary Education Reform in the Czech Republic
  • O nás
    • Kontaktujte nás
    • Strategie
  • Policy papers
  • Projekty
  • Publikace
  • Výzkum mateřských škol v době COVID-19

logo


  • O nás
  • Projekty
  • Publikace
  • Výzkum MŠ v době COVID-19
  • Policy papers
  • Média
  • Fin. pomoc studentům
  • Kontakt


28
LED
2021

Vyvážené učebnice

by javorovab
0 Comment

Psáno pro Reflex 25. 1. 2021

V době největší krize vzdělávacího systému od uhelných prázdnin  v roce 1978, přišlo Ministerstvo školství se strategií „Plán podpory rovnosti žen a mužů MŠMT na léta 2021 – 2024″.

Místo toku peněz na platy do škol, aby bylo učitelské povolání atraktivnější pro obě pohlaví, vynakládají se prostředky na mzdy genderových expertů, kteří proškolí lidi. Třeba v tom, že pojem ,,Genderová rovnost zahrnuje muže a ženy, i osoby s jinou sexuální orientací.

Plán si také klade nároky i na proces schvalování učebnic. Ty budou pro udělení schvalovací doložky „odborně“ posuzovány z hlediska „genderového zatížení“. Metodika řeší otázky typu, zda jsou v učebnicích rovnoměrně zastoupeny ženy i muži; či zda ženy nezobrazují při nakupování módy, nebo v kuchyni; a muže ve spojitosti s dominancí a mocí, jako třeba řečník na shromáždění, nebo ředitel firmy.

Podle autorek není správné, že jsou jako „hybatelé veškerého dění zmiňováni pouze muži“. Historii s počtem panovníků a panovnic snad feministky nepřekroutí příliš. To ukáže čas. I když zlí jazykové tvrdí, že v rámci jiné strategie je paralelní ministerskou snahou „provzdušnit objem učiva“, neboť jsou žáci přetěžováni informacemi. V rámci snižování množství učební látky tak prý mohou někteří panovníci za pár let zmizet z učebnic jen proto, aby v nich byl vyváženější poměr mužů a žen.

Úsilí měnit rovné podmínky v kariéře se dá pochopit. Feministky chtějí uspět, proto razantně vyžadují ochranu proti konkurenci v práci, a současně požadují rovnost rolí v rodině. Proč ale taková snaha měnit učebnice na základních školách?

Software mysli

Snaha feministek ovlivňovat právě menší dětí je pragmatická. Všichni víme, že vzorce chování dítě přebírá v rodině. Experimentální psychologové a neurologové, kteří zkoumají vývoj mozku u dětí, ví proč tomu tak je. Díky měření na elektroencefalogramu (EEG) zjistili, že v závislosti na vývojové fázi dítěte, převládá určitá mozková vlna. Zjednodušeně řečeno, u malých dětí funguje mozek na nízké frekvenci, jako by byl v hypnóze. Tím jsou děti v „sugestibilnějším a programovatelném“ stavu. To je klíč k pochopení toho, proč si děti dokáží zapamatovat neuvěřitelný objem informací. Toto zjištění také vysvětluje, proč děti doma přebírají základní hodnoty, názory a postoje obyčejným pozorováním rodičů; aniž by je to rodiče aktivně učili. Sociologové takové lidské chování popisují jako „Software mysli“. Vzorce, které si ratolesti osvojily v dětství, si nesou ve velké míře po celý dospělý život.

Jak stárneme, stáváme se odolnější k programování zvenčí. Feministky to dobře ví. Proto právě na základních školách bojují o obsah učebnic, které se mohou stát prostředkem převýchovy celé generace žáků. Vědci již dlouho varují, že cílem této vlny feminismu je státem řízená likvidace tradičního vnímání mužství a ženství, i rodinných hodnot. To je důvod, proč v období největší krize školství jdou stamiliony na rovnost pohlaví a změny učebnic. S emancipací žen nemá taková strategie nic společného.

Premium WordPress Themes Download
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
lynda course free download
download xiomi firmware
Premium WordPress Themes Download
O Autorovi
Sdílejte

Odkazy

  • STRATIF
  • Matematika s Chutí
  • Škola s Chutí
  • think-tank.cz
  • Co se vzděláním?
  • Proč se zhoršují výsledky českých žáků a jak je třeba konat
  • Matematika s chutí – pokus přinést do škol radost z objevování

Chci darovat ISEA

100 Kč 300 Kč 500 Kč

1000 Kč

nebo ,- Kč


© Copyright 2023 ISEA - Institut pro sociální a ekonomické analýzy, z.s. (think-tank)
Novotného lávka 200/5, 110 00 Praha 1
IČO: 26585499 DIČ: CZ26585499